کاهش شدید متقاضیان درگاه پرداخت اینترنتی با اجرای قانون الزام کد مالیاتی

کاهش شدید متقاضیان درگاه پرداخت اینترنتی با اجرای قانون الزام کد مالیاتی

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و الزام پذیرندگان شبکه پرداخت به تشکیل پرونده مالیاتی و همچنین الزام متقاضیان جدید دریافت درگاه پرداخت به تشکیل پرونده مالیاتی در چند ماه گذشته به گفته فعالین صنعت پرداخت باعث کاهش ثبت‌نام متقاضیان دریافت درگاه اینترنتی شده است. از سوی دیگر سازمان امور مالیاتی وعده داده بود تا نیمه بهمن ماه امکان استعلام و صدور خودکار کد مالیاتی بوسیله وب سرویس را برای متقاضیان جدید دریافت درگاه اینترنتی فراهم می‌کند که متاسفانه هنوز این وب سرویس در اختیار پرداخت‌یارها قرار نگرفته است. هرچند که از ابتدای سال ۱۴۰۰، سامانه مودیان بصورت آزمایشی شروع به کار کرده است اما هنوز برای همگام سازی اطلاعات بین سازمان مالیات و شرکت‌های پرداخت‌یار مشکلات زیادی دارد. 
این سامانه قرار است این خدمت خود را فقط به پذیرندگان حقیقی ارائه دهد و پذیرندگان حقوقی دریافت درگاه پرداخت برای دریافت کد مالیاتی باید مستقیما به سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند.
کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ ها می توانند برای دریافت کد پذیرندگی و درگاه پرداخت اینترنتی به سایت درگاه اینترنتی یارپی به آدرس www.yarpay.net مراجعه و ثبت نام نمایند.

ثبت دیدگاه جدید

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *